Assalamualikum...

The place where patient begins,love begin to be felt,ways to understand your partner,and all the problem start to be resolved.

Selamat datang ke LoVE MaTter blog.Blog ini merupakan satu blog yang akan menceritakan anda ttg what love is,who love is n something like that.Tujuan saya menulis blog nie kerana saya ingin berkongsi sedikit sebanyak pengalaman teman2,pemerhatian,kajian n mungkin dapat memberi sedikit kefahaman n membantu sesetengah orang yg mempunyai masalah percintaan,fall in love x pun seseorg yg looking for love.Di dalam blog ini terdapat sedikit sebanyak info bkaitan sepertimana yg telah saya jelaskan diatas.Di harap para pembaca dpt membacanye dgn enjoy n mungkin dpt memberikan maklum balas sekiranya ada kesilapan n idea2 yg lain..hehehe....HAK CIPTA SENDIRI

Thursday 5 May 2011

Penyebab kesepian


Umpama perut lapar yg x diisi makanan,kesepian adalah keadaan 'kelaparan perasaan' terhadap perhatian dan kasih sayang.Dalam keadaan lapar,manusia sanggup makan ape saja yg diyakini boleh 'mengenyangkan' perasaan yg biasanya didapati dr org2 yg disayangi dan menyayangi.Ini mmg fitrah semula jd manusia.

   Diluar kesedaran akal kite telah tersenarai org2 yg membekalkan kemeriahan perasaan,pengisi kesepian.Kawan,keluarga,pasangan atau sesiapa juga yg rapat dan disayangi(org yg memahami perasaan,org yg sudi mendgr luahan hati dan org yg menemani kite dalam activiti seharian).Jika org2 yg tersenarai ini hilang,maka berlakulah kesepian walaupun kita berada di tengah2 jutaan manusia.

   Ada pula kesepian yg berlaku walaupun kita berada bersama2 org2 yg tersenarai tersebut namun kita kurang atau tidak langsung mendpt perhatian drpd mereka seperti kebiasaan.Hal ini mengakibatkan sikap keceriaan hilang dan menyebabkan kehidupan seharian menjadi bosan..

4 comments:

  1. hei..jadi doktor cinta ke sekarang??hahaha..:D

    ReplyDelete
  2. hehe..xdpt jd doktor pakar,doktor len pun jd lah...hahah

    ReplyDelete
  3. hahaha..macam2 la...! tapi xpe..mcm menarik je blog kau..t ak follow update kau ye... ni blog ak.. http://missatasinchi.blogspot.com/ ..tp ak da lama x update..bru nk active balik ni..:D

    ReplyDelete
  4. hehe...ok2..ajak lah ramai2 lg follow blog aku tau...heheheheheh

    ReplyDelete